Данаил Георгиев участва в земеделския събор в с. Славовица
June 12, 2016
„Движение 21“ – Медковец предлага общинските съветници да дарят 50% от възнагражденията си на ОУ „Христо Ботев“ в с. Расово
July 22, 2016

Гласува се промяна в правилника на СОС за подпомагане на семейства с репродуктивни проблеми. Бюджетът за такова подпомагане ще се разшири със 70 хил. лв., а през 2017 г. предстои да се увеличи още повече. Това съобщи председателят на “Движение 21” – София и общински съветник Симеон Славчев по време на излъчване на живо в онлайн приемната си simeonslavchev.bg. Една от точките, които приехме, беше свързана и с анализ на социалните услуги в Столичната община. На база на този анализ ще се направи стратегия за жилищно подпомагане на млади семейства. Предстои да се увеличат общинските жилища и част от тях да бъдат предоставени на млади семейства в нужда, разказа още Славчев.

Общинският съветник коментира, че заедно със свои колеги от здравната комисия на СОС са правили посещения в поликлиники. По думите му някои от медицинските центрове са в много тежко състояние на материалната база. Проблемите на сградите, в които се помещават ДКЦ-тата, са толкова сериозни, че правят обслужването на граждани почти невъзможно. Предстои някои от диагностично-консултативните центрове да бъдат слети, други да се закрият и дейността им да бъде преместена на друго място. Славчев беше категоричен, че няма да се правят компромиси и да се работи на парче по този проблем, както е било до момента. Той добави, че проверките в ДКЦ-тата са част от работата по цялостна стратегия за здравеопазване на Столичната община. Председателят на “Движение 21” – София акцентира, че не бива да остава район в София, в който да има липса на здравни заведения.

Славчев разказа за свои срещи с граждани, където един от често задаваните въпроси е за проблема с детските градини в столицата. Районите “Витоша” и “Манастирски ливади” нямат нито една детска градина или училище, коментира той и заяви, че “Движение 21” е предложило решение на проблема чрез създаване на специална комисия в СОС, която да проучи и анализира броя на децата, родени в различните години по места, както и наличието, и капацитета на детските градини на тези места. Общинският съветник акцентира, че са нужни мерки и за преразглеждане на методологията за прием на деца в първи клас.

Голяма част от въпросите по време на онлайн приемната бяха свързани с градския транспорт и инфраструктурата на столицата. На въпрос дали закупуването на повече карти за транспорт от столичани оправдава новата цена на билета, Славчев заяви, че стойността от 1,60 лв. е абсолютно несправедлива и обясни, че предстои работа по въвеждането на тикет системата в София, но дотогава по-изгодната цена остава тази на картите.

Гражданин разказа за изграждането на нов тротоар в кв. ”Младост” 4, върху който веднага е започнало паркирането на коли, вместо да се ползва от пешеходците. Върху новите тротоари задължително трябва да се слагат метални или бетонни колчета, коментира Славчев и наблегна на значението на гражданската инициативност за решаването на подобни проблеми. Той даде пример с поставянето на платени зони за паркиране на някои места в града. Ако живущите в района са против, общината няма право да поставя такава зона, обясни общинският съветник. “Движение 21” и Политическа група 5 насърчават публични дебати по темата. Призовавам гражданите да бъдат активни, да участват в предстоящите публични обсъждания и там си кажат мнението, ние ще подкрепим техните искания, беше категоричен Славчев.

По време на онлайн приемната беше коментирана и темата за Природен парк “Витоша”. Общинският съветник увери гражданите, че Временната комисия за анализ на съществуващите проблеми, свързани с целогодишния достъп до Природен парк “Витоша” на граждани с цел туризъм, отдих и спорт към СОС продължава да работи активно. В едно от последните заседания е бил изслушан новият главен архитект на София Здравко Здравков за неговите виждания за района. Предстои разглеждането на проблема за концесията на въжената линия Княжево – Копитото. Славчев напомни, че линията не работи от години. Очаква се ръководството на концесионера да се яви пред комисията, за да бъде намерено решение.

 

Коментари в facebook

коментара