Движение 21 ще се допита до жителите на София за проблемите и приоритетите на столицата. Партията с лидер Татяна Дончева ще стартира специална онлайн анкета в началото на март т.г. Продължителността на допитването ще бъде един месец и ще се осъществява чрез интернет сайта на партията www.d21.bg и Facebook страницата. Това реши ръководството на столичната организация на „Движение 21” на провелата се вчера градска конференция.
Ръководството на партията започва да сформира и работни групи, които да подготвят предложения за реформи в секторните политики, които са от особена важност за развитие на столицата. Стратегическите документи ще залегнат в платформата, която партията ще предложи на избирателите по време на местните избори през есента на тази година. Сред основните приоритети на „Движение 21“ са образованието, здравеопазването, социалните дейности.
По време на конференцията бе избрано и ръководство на градската организация на партията в София. За председател на структурата бе преизбран Симеон Славчев, а негови заместници станаха Георги Кардашев, Йоана Стоичкова и Георги Димов.
„Основната ни задача е да подобрим резултатите, които постигнахме на извънредните парламентарни избори през 2014 г. Целта на „Движение 21” е да има свои представители в общинския съвет на София“, каза новоизбраният председател на столичната структура Симеон Славчев.
В софийското ръководство на „Движение 21“ влизат още заместник-председателят на партията Данаил Георгиев, Лидия Чорбанова, Захари, Захариев, доц. д-р Пламен Ралчев, Мирослав Калчев, Драгомир Дечев, д-р Ирена Парунева, Петър Груев, Явор Александров, Мария Божилова и Иван Янев.
На 22 февруари т.г. ще бъде проведен и конгресът на партията. На него ще бъде избрано ново ръководство на „Движение 21“ и ще бъдат определени основните цели и задачи на партията за местните избори.
Смятам, че най-големият проблем на София понастоящем е законната кражба, наречена „Уплътняване на градската среда“.
В жилищни зони се появяват офисни сгради, крадящи жизненото пространство на живещите в районите. Градинки се превръщат в бетонно-стъклени чудовища, хаосът нараства до стойности, близки с тези в центъра, местата за паркиране изчезват като с магическа пръчка, а доскоро евтините квартални магазинчета навсякъде повишават цени като естествена реакция на тълпите гладни офисни служители.
Интересно ми е как зелените площи в кварталите – по принцип публична общинска собственост – в един момент осъмват оградени с ламаринени платна, с изсечени дървета и кални, грозни изкопи, полека превръщащи се в поредния кошмар на живущите наоколо.
Конкретен пример: бизнес центърът на Цв. Василев в ж.к. Бъкстон. По какъв начин общината е отпуснала терена за строеж на частен предприемач, когато историята на този терен никога не е била история на частна собственост? До 1989 г. на мястото имаше детска градина. След това сградата приюти брачната колегия на СРС – докъм 2008 примерно, а грозната Василева сграда се появи след това, като за известен период от време този хубав квартал беше превърнат в кална и неуютна строителна площадка.
Наскоро – преди около година, управата на сградата „приватизира“ цялото уширение на ул. Ген. Суворов, в това число и 10-ината паркоместа на живеещите в блоковете с номера 1 и 2. Оградиха с метални колове цялото пространство отпред, където спират джиповете си и запушват цялата улица. Това се случва въпреки 4-те етажа поздемни гаражи под сградата. Но те не се ползват от наемателите на офиси в сградата, а стоят празни, заради решението на чорбаджиите да одерат наемателите си с безумни месечни такси за паркоместа.
В общи линии, кварталът в който отраснах почти е на път да се примири с нахалните си съседи – собственици на тази бизнес сграда. Хората тихо псуват с половин глас, но е повече от ясно, че на всичките им оплаквания в общината досега не е обърнато никакво внимание.
Ако вие имате начин, помогнете…
прав си! трябва да има задължително минимално отстояние между сградите, особено в жилищните райони, както и задължителни зелени площи и паркове. също и задължително изграждане на паркоместа. За справка се разходете в кв. Манастирски ливади – запад – и ще видите до какво води алчността и корупцията на „архитектите“
Проблемите са няколко:
1 (най-главен проблем) – движението по пътищата – липсата на какъвто и да е контрол от страна на КАТ – най-честите и най-фрапантни нарушения са: каране в насрещното платно!!! и по забранени улици, засичане и неспазване на дистанция, както и предреждане, тотално непознаване на сигналите на регулировчик. По-малко фрапантни са: паркиране в зелените площи както и на забранени места – от мързеливи работници на зареждащи магазините фирми, клаксони в гъсто населен район. Разбира се главната вина не е само на КАТ – липсата на адекватно и централизирано управление на светофарите кара водачите да се изнервят и да извършват нарушения. Липсата на достатъчно паркоместа в определени зони на града. Разбира се общината се опитва да облекчи трафика чрез изграждане на сложни кръстовища на 2 нива, но понякога липсва всякакъв умисъл в проекта.. бетонната конструкция е добре , но светофарът остава, както и задръстването. пример: околовръстен път и симеоновско шосе, както и кръстовището на семинарията.. а решението понякога е елементарно – чрез дъги или подходящо секциониране на светофара.
Едно от най-дразнещите и фрапантни неща са превключването на светофарите по бул. България за да се осигури зелена вълна за кортеж или бог знае кой минава и всички останали са длъжни да чакат…
2 проблем: пътните настилки – положението е трагично и дори след скорошни ремонти резултата е никакъв и фирмите явно са си същите, не се глобяват.. ако толкова няма добри фирми за поддържане на пътищата и осветлението то тогава трябва да се направят общински такива
3 проблем : озеленяването. единствения и най-естествен начин за справяне с : мръсен въздух, горещини, суша, липса на валежи – всичко това се решава като се садят дървета – колкото повече толкова по-добре.. тук ограничение няма .. въпроса е да се прави редовно и не изисква кой знае какво. Също да се спре каквото и да е рязане на дървета по Витоша . Витоша не е достатъчно голяма планина за ски туризъм и е смешно да свети посред нощ ски пистата. Направо е срамно.. това никъде го няма. Разваля целия облик на града
4 проблем: сигнализация и табели: в цяла българия има едно светлинно информационно табло и то не работи.. 🙂 (на цариградско шосе).. друг коментар не е нужен.. що се отнася до имена и номера на улици – направо е трагедия. че чужденец , тръгнал от летището не знае дори на къде е центъра на града – няма табела нито маркировка.. това не е скъпо за решаване но никой не го прави
със сигурност има и други проблеми , но тези биха направили града далеч по -приветлив – Успех!
и нещата не са толкова сложни – едномесечна командировка в Париж, Лондон или някой друг град веднага ще накара човек да разбере проблемите на София, града е красив но трябва и да се работи
Без безплатна или поне почти безплатна топлофикационна и електрическа енергия (както е в САЩ), промишлеността ще запада, а младите ще се изселват.
България се къпе в неограничена такава – ГЕОТЕРМАЛНАТА. Ако се вярва на Уикипедия, основни нейни съоръжения ще се изплатят за 10 години, а някой отделни обекти и за 6 до 10 МЕСЕЦА. До края на 2013 година, подобни съоръжения са изградени в 26 държави.
ПЪРВОТО, което следва да се направи е да се уреди въпросът законово. В страните, където това е факт, въпросът се урежда или от закона за водите, или от закона за полезните изкопаеми. В българския закон за водите е загатнато плахо за „хидротермална“ енергия, която следва да е енергия от минералната вода. Последната е ограничена и недостатъчна.
Геотермалната енергия използва обстоятелството, че земята има кора 4 до 6 километра и течна сърцевина отдолу с температура хиляди градуси. Но…В някой точки (каквото вероятно е и Софийско поле), земната кора става значително по-тънка.
Подобен мейл получиха преди месец Премиерът, представители на комисията по енергетика в Парламента и други. Но в последствие, в медийте, се появиха „експерти“, които твърдяха, че геотермалната енергия е енергия от минералната вода. Това ме кара да смятам, че са търсени мнения на „специалисти“ , вместо да се ползва посоченият от мен източник на информация (Уикипедия) или пък да се търсят контакти с вече изградени обекти. В резултат на това е възможно и недоразумение което да продължи да бави процесите в България.