Държавата тотално е абдикирала от ангажиментите си към един от водещите отрасли на икономиката ни – туризма. Това виждане бе споделено от кандидат-депутатите от варненската листа на ПП „Движение 21“ Желязко Каракашев и Светлозар Златев и ръководството на най-големия черноморски курорт „Албена“. Те проведоха работна среща, на която обсъдиха състоянието на бранша, както и необходимите мерки, които трябва да бъдат предприети в краткосрочен и дългосрочен план. Сред основните проблеми са кадрите и тяхната квалификация, рекламата на туристическия продукт, както и липсата на доказани експерти на висши държавни постове, които да отговарят за този сектор.
Присъстващите на срещата се обединиха около тезата, че рекламата на България като туристическа дестинация е пълна катастрофа – без идея, без идентификация на предлагания продукт. Те са категорични, че туризмът трябва да се отдели в самостоятелно министерство, където на експертно ниво да се изработи стратегия за развитието на бранша. На тази основа трябва да бъде приет Закон за туризма, който да бъде синхронизиран с европейските стандарти.
Вторият и третият в листата на ПП „Движение 21“ за Варна – Желязко Каракашев и Светлозар Златев, са категорични, че е необходима тотална промяна във философията и управлението на туристическия бизнес. В браншовите структури и в министерствата трябва да има нови хора, с нови идеи. Хора от реалния бизнес, които познават много добре проблемите в сектора, ежедневно се сблъскват с тях и могат да предложат най-адекватните начини за тяхното решаване.
От ръководството на „Албена“ АД приветстват включването на представитлите на туристическия бранш в кандидат-депутатската листа на „Движение 21“ на Татяна Дончева. Според туристическото дружество по този начин могат да се реализират много добри идеи за развитието на сектора. От „Албена“ АД изразиха надеждата си повече експерти като тях да попадат в българската политика, защото напредък се постига със специалисти, а не с парашутисти.
Посредством сътрудничеството си с Холандския колеж по туризъм дружеството „Албена“ АД се явява своеобразна люпилня за квалифицирани кадри, но неадекватното трудово законодателство, както и липсата на ясно виждане за развитието на туризма са сред основните пречки пред задържането на квалифицирания персонал в България. „Албена“ АД са обърнати с лице към вътрешния пазар и българския турист и предлагат достъпни и разнообразни ценови пакети, подходящи за всеки джоб и всяка възраст.
Източник Движение 21